środa, 30 maja 2012

Mój pierwszy konkurs , do wygrania "Tłumaczka" .

    "Tłumaczka" Leila Aboulela
        Wydawnictwo REMI
           Warszawa 2011
       Wydanie II ( pierwsze w tej edycji)

  Ksiązka była raz czytana, ale jest w bardzo dobrym stanie. 

   Zasady:
  
    - wpis w komentarzach informujący o chęci wzięcia udziału

   - informacja o konkursie na własnym blogu

   - odpowiedz na pytania:

Czy chciałbyś/chciałbyś być muzułmanką/muzułmaninem ?

Co oznacza słowo halal?

Konkurs trwa do 10 czerwca, 12 czerwca będą wyniki. Dane osoby która wygrała są potrzebne  tylko w  celu wysyłki.


   O północy 10 czerwca wpiszę komentarz będący jednocześnie końcem konkursu. Z kolei 12 czerwca zdradzę kto wygrał książkę o ile w ogóle będą chętni. :-)
   




13 komentarzy:

  1. Halal-w islamie określenie wszystkiego, co jest dozwolone w świetle szariatu.

    Zdecydowanie nie chciałbym być muzułmanką. nie chodzi tu o wyznawaną religię, a o obyczajowość i tradycję. Może gdybym była mężczyzną... Jednak jestem kobietą, jestem zbyt pyskata, niezależna i cenię sobie wolność wyboru. Aczkolwiek podziwiam, kobiety tak żyjące.

    dorsz_21@wp.pl

    zgłaszam się

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgłaszam się i ja. mail: zorija.j@gmail.com
    Halal - określenie tego co dozwolone w świecie szariatu.
    Nie chciałbym być muzułmanką, abstrahując już od tego, że jestem katoliczką, to w państwach islamskich kobiety mają ograniczone prawa, nie mogą wychodzić same i są całkowicie zależne od mężczyzn.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgłaszam się. ceisha@wp.pl
    Halal - w prawie muzułmańskim: sfera rzeczy i czynów dozwolonych
    Nie chciałabym być muzułmanką. Po pierwsze jestem katoliczką. Po drugie - rola kobiet, a tak właściwie to jej brak...

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgłaszam się!
    Bloga obserwuję.
    Banner wstawiłam na mojego bloga w zakładce Konkursy.

    Czy chciałabyś być muzułmanką?
    Pytanie trochę dziwne (bez urazy). Chyba najważniejsza jest własna wiara, swoje przekonanie na temat jakiejś religii, a nie "chcenie". Jeżeli jednak spłycimy ową kwestię i pominiemy wszelkie "powołania" do wyznawania konkretnej religii, to nie, nie chciałabym być muzułmanką. Kobiety, które wyznają ową religię nie mają żadnych praw, z góry są uznawane "za te gorsze". Poza tym muszą zakrywać swoje ciało za długimi sukniami, a na głowach nosić chusty. Nie rozumiem sensu takiego postępowania, bo przecież nikt nie powinien ukrywać swojej urody (która składa się na "ja" każdej osoby) za ubraniem.

    Co oznacza słowo halal?
    Halal - słowo, które określa wszystkie prawa (czyny dozwolone) wyznawców islamu. Jest ono przeciwieństwem do wyrazu haram (czyny zabronione).

    Pozdrawiam!
    bellatriks@vp.pl
    http://my-logorrhea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie wzięłabym udział. Jednak nie mam bloga, więc nie wiem, czy mogę się zgłosić. Ty zdecydujesz, czy brać mnie pod uwagę :)
    Zdecydowanie nie chciałabym być muzułmanką. Sposób, w jaki traktują tam kobiety... brr.
    Halal odnosi się do wszystkiego, co jest dozwolone z punktu widzenia prawa (dla muzułmanów).
    paulina.wrobel@onet.pl
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgłaszam się :)
    Słowo halal ( to, co nakazane) oznacza w islamie określenie wszystkiego, co jest dozwolone w świetle szariatu. Halal w kulturze zachodniej znany jest jednak jako sposób odżywiania się muzułmanów.
    Czy chciałabym być muzułmanką ? Nie. Nie zgadzam się z tym jak są tam traktowane kobiety. Jesteś kobietą znaczysz tam mniej niż zwierze..

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgłaszam się:) Baner w pasku bocznym :)
    Halal- określenie tego co dozwolone w świecie szariatu.

    Czy chciałabym być muzułmanką ?Nie. Ja również nie zgadzam się i nie podoba mi się jak są traktowane kobiety w krajach muzułmańskich. Nie mają żadnych praw, muszą służyć mężczyznom w swojej rodzinie, dzieci są odbierane matkom, w każdej chwili mogą ją zabić a wszystko w świetle prawa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgłaszam się i ja :)

    Odpowiedzi:
    1. Nie chciałabym być muzułmanką. Przeczytałam tyle książek o życiu muzułmańskich kobiet, niektóre historie są naprawdę tragiczne i nie wyobrażam sobie, że miałabym wieść takie życie... A jednak wciąż poszukuję nowych książek o ich życiu.
    2. Halal jest przeciwieństwem haramu, który określa rzeczy zabronione w prawie islamu. Słowo halal jest też znane jako nazwa muzułmańskiej diety.

    Informacja o konkursie: http://cynamonowe-dni.blogspot.com/p/konkursy_24.html

    Ech, szkoda, że tak późno dowiedziałam się o konkursie, bo bardzo chciałabym przeczytać tę książkę...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgłaszam się oczywiście :) choć nie mam bloga.

    Odpowiedzi na pytania:
    1. To co jest od nas odległe, inne – fascynuje i ciekawi… Tak jest również w przypadku życia muzułmanek. Ale czytając książki o ich losach – zdecydowanie nie chciałabym być jedną z nich. Są one traktowane przedmiotowo (często są sprzedawane, bite, upokarzane), nie mają żadnych praw... Są własnością mężczyzn – władców...
    2. Halal w islamie określa to wszystko, co jest dozwolone w świetle szariatu. Słowo to oznacza również muzułmańską dietę.

    Pozdrawiam serdecznie,
    kwiatusia1@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze 57 minut konkursu bardzo się cieszę z waszych zgłoszeń.

    OdpowiedzUsuń