poniedziałek, 7 maja 2012

Wyzwania

   Czytam jednocześnie dwie książki, D.Loreau "Sztuka prostoty" i C.Dederer "Pozerka moje życie w dwudziestu trzech pozycjach jogi". Pod wpływem pierwszej stwierdziłam że czas ilość książek ograniczyć,tych posiadanych na własność. Tym bardziej że sporo jest nie przeczytanych, znacie to bowiem nie bez powodu jedno z wyzwań związane jest z takimi książkami,leżącymi na półce i czekającymi na zainteresowanie ze strony właściciela.Uznałam że całkiem ciekawym , dla mnie, wyzwaniem będzie jednoczesne ruszenie tych zapomnianych na kiedyś do przeczytania stosów z jednoczesnym zmniejszaniem swoich zbiorów.
   Przede mną wyzwanie ,trochę zmienione na potrzeby własne. Czyli czytam książki zalegające na półkach,recenzuję a po przeczytaniu decyduję czy zostają u mnie czy ruszają w świat. Sama jestem ciekawa co z tego wyniknie.
   Na pierwszy ogień idą:
     1. Lisa See "Miłość Peonii"
     2.Alice Taylor "Miasteczko"
     3.Robert Craiss "Anioł zniszczenia"

   Zastanawiam się co zrobię z tymi ,któych nie będę chciała sobie zostawić? Do biblioteki? Myślę,że  jedną w miesiącu mogłabym tu dać do konkursu,czyli ktoś mógły taką pozycję u mnie wygrać.To na razie tylko pomysł, nie wiem czy do zrealizowania ze względu na w miarę krótki staż. Jeszcze nad tym będę się zastanawiać.

   Odrębną sprawą jest to że zgłosiłam się do wyzwania związanego z Józefem Ignacym Kraszewskim , na razie nie dostałam zaproszenia, pewnie podałam coś zle. Co nie oznacza że nie mam czytać powieści tego wspaniałego przecież pisarza. Zatem dwie już czekają:

    1.Józef Ignacy Kraszewski "Pamiętnik Mroczka"
    2.Józef Ignacy Kraszewski "Barani kożuszek"

    Na marginesie chciałabym zaznaczyć że na recenzję wspomnianych ksiażek może przyjdzie trochę poczekać, podobnie ostatnich majówkowych ponieważ pewne dolegliwości zdrowotne utrudniają mi czytanie, skupienie dokładniej.

3 komentarze:

  1. O nie ja bym nie pozbyła sie ksiażek, serce by mi pękło:(

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę mnie nie dobijać,staram się dojrzale podchodzić do kwestii "być czy mieć" a z książkami mi to przychodzi najtrudniej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie ma Twojego zgłoszenia w poczcie Projektu Kraszewski, wyślij, proszę, zgłoszenie jeszcze raz. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń