poniedziałek, 4 listopada 2013

Miss Marple w akcji


 Autor : Agata Christie
 Tytuł : "Strzały w Stonygates"
 Tytuł oryginału : "They Do It With Mirrors"
 Przekład : Beata Długajczyk
 Gatunek : kryminał
 Seria : Klasyka Kryminału
 Wydawnictwo : Wydawnictwo Dolnośląskie
 Książka : z biblioteki
                                             
          
    Na temat Agaty Christie i jej kryminałów napisano już bardzo dużo. Niewiele mogłabym dodać , poza własnymi wrażeniami. Streszczać ani pisać o czym było tym razem nie będę gdyż jest to działanie bezcelowe a zawsze też można sobie opis na okładce przeczytać. Niemniej jest to lek na ... cos co dopadło mnie nie wiem skąd. wygląda na przewianie. Głowa mi pęka , szyją ruszyć nie mogę bo boli tak że zapominam oddychać .Nawet spanie jest wyczynem godnym medalu, bo jak tu się ułożyć.
   Okazało się że najlepsze są sprawdzone metody . /z plastrem rozgrzewającym i Agatą Christie spędziłam najmilsze chwile wczorajszego popołudnia i dzisiejszej nocy. Chwilami wręcz udawało się zapomnieć o tej nieszczęsnej dyspozycji.
   Panna Marple i w tym przypadku udowodniła swoją inteligencję, błyskotliwość i spostrzegawczość , pomagając policji w ujęciu właściwej osoby. Zagadka jak to u Agaty klasyczna , rozwiązanie na które nikt by nie wpadł . Postacie wiarygodne , chwilami wręcz irytujące i naiwne (niektóre oczywiście) do bólu aż chciałoby się nimi potrząsnąć.
   Jak zwykle dałam się wyprowadzić w pole znakomitej w końcu pisarce. Chwila jakie pole, jakie wyprowadzić? Ja nawet nie wybrałam swojego podejrzanego. Nikt moim zdaniem nie nadawał się bardziej niż inni jako sprawca , a tu proszę. Jednak.
   Jedno jest pewne , przez kilka godzin posiedziałam sobie w lepszym jak lepszym ale z pewnością ciekawszym świecie.

         Książka przeczytana w celach leczniczych oraz w ramach wyzwania czytelniczego :

     

4 komentarze:

  1. Czytałam z dużą przyjemnością i dałam temu wyraz w poście też.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miss Marple to gwarancja przyjemnej lektury. Ot co.

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chciałabym być niegrzeczna jednak skoro ktoś komentuje polski tekst to i komentarz proszę w tymże języku.

      Usuń