niedziela, 30 września 2012

Pogodne podróże

  Autor : Jarosław Kret
  Tytuł : "Planeta według Kreta"   Wydawnictwo : PWN
  Rok wydania : 2011 Warszawa

żródło:Wiadomości24.pl

 
      O autorze pisałam już wcześniej tutaj ,kto ciekaw zapraszam. "Planeta według Kreta" jest  książką relacjonującą podróże autora po całym świecie , no prawie ;-) . Podziwiać można jak zwykle w przypadku prozy pana Kreta lekkość pióra, barwne opisy którym towarzyszą śliczne zdjęcia,można rozpoznać i zdjęcia jak i fragmenty poprzedniej publikacji pt: "Mój Egipt" z przyjemnościa ponownie się tam wraz z autorem znalazłam a gdy rozpoznałam widziane już zdjęcia to miałam uczucie jak gdybym wróciła w miejsce w którym już byłam. Wierzcie mi że naprawdę opisy są tak sugestywne że w wyobrazni czytelnik ( przynajmniej ja) ma wrażenie chodzenia po świecie wraz z autorem. 
     Ponownie zachwyca erudycja tegoż podróżnika, jeśli jeszcze dodać że przewodnikiem dlań po pewnych zakątkach  jest sam Arkady Fiedler i my jako czytelnicy możemy stopniowo podążać również Jego śladem to robi się z tego prawdziwa uczta dla duszy i oczu wyobrazni.
   Zaglądamy róznież do Ameryki ale co na mnie zrobiło największe wrażenie ? Zdecydowanie podróż do miejsc w których żył i umierał Jezus podobnie jak autor jestem pod ogromnym wrażeniem Jerozolimy miejsca świętego dla trzech największych religii. Niezależnie od tego czy się wierzy czy jest się sceptykiem to po prostu robi wrażenie.
   Oczywiście największym plusem tej podróży jest poznawanie życia zwyczajnych ludzi, a to niezwykle autora pasjonuje co już udowodnił niejednokrotnie i co przyznaję sama bardzo lubię podglądać.

    Ocena książki: 5,5/6      

       Książka przeczytana w ramach wyzwania Trójka e - pik (wrzesień) literatura faktu.
    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz