sobota, 23 marca 2013

Alyson Noel "Ever" NIEŚMIERTELNI


 Autor:Alyson Noel
 Tytuł: "Ever"
 Cykl: Nieśmiertelni część I
 Tytuł oryginału: "Evermore"
 Przełożyła: Dobromiła Jankowska
 Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie

       

    Z okładki :
 
   Ever rozpoczyna cykl zatytułowany :Nieśmiertelni" .Powieść została przetłumaczona na 20 jezyków i wydana w 23 krajach .Zdobyła wiele nagród ,m.in. "Publishers weekly" Bestseller ,"USA Today" Bestseller. Przez 31 tygodni zajmowała 1 miejsce na liście bestsellerów "New York Timesa"
 
   Alyson Noel jest autorką kilkunastu bestsellerowych powieści dla kobiet .mieszka w Laguna Beach w Kalifornii ,gdzie pracuje nad kolejnymi tomami sagi o Nieśmiertelnych. 

    Tyle na okładce, postanowiłam nie przepisywać widniejącego na niej streszczenia gdyż jest zbyt szczegółowe i długie jak na moje wymagania, na dodatek zdradza sporo i przez to pozbawia powieść nutki tajemniczości. To tylko moje zdanie. Każdy może mieć inne. Co jeszcze rzuciło mi się w oczy to zdecydowane nadużywanie słowa bestseller, dobrze że zakupu dokonywałam internetowo dzięki czemu owa przyjemność mnie ominęła, inaczej zapewne bym tej książki nie kupiła i nie przeczytała.Jestem uczulona na określenia tego typu.

   Ksiazkę czyta się ekspresowo, opowieść o nastolatkach ich miłości i życiu, trochę w tym "Nieśmiertelnego" trochę "Pamietników wampirów" autorka co prawda nie uczyniła bohaterów wampirami ale mimowolnie przy czytaniu o niczym innym się nie myśli tylko właśnie o tym że jedynie picia krwi brakuje, niezaleznie od jej zródła i ewentualnego "wegetarianizmu"konsumujących co miało miejsce w "Zmierzchu". Typowa powieść ostatnich czasów , sprawnie napisana dużo lepiej niż wspomniany cykl autorki "Zmierzchu" . Przyjemna popołudniowa lektura, która może nie zapira tchu w piersiach, nie powoduje zapomnienia o świecie ale jest na tyle interesująca by nie odłożyć jej na półkę nie przeczytanej i sięgnąć po kolejne tomy.
   Można przeczytać fragment powieści tutaj. 

    Ocena książki : 7 / 10

1 komentarz:

  1. Sama niedawno ją czytałam i mam podobne odczucia. Opinia na blogu o tej i kolejnej częsci serii również.

    OdpowiedzUsuń