piątek, 19 grudnia 2014

Dziesięć najważniejszych książek

  Do zabawy zostałam nominowana dzięki Ani , za co serdecznie dziękuję. Postanowiłam nieco zmienić zasady i podzieliłam ukochane, najważniejsze książki na etapy mojego życia. Wprawdzie jak na razie ,krótkiego choć zdarzają się oferty pracy na które z racji wieku odpowiedzieć już nie mogę ;-) i ostatnio dzieci moje wraz z kuzynostwem uświadomiły mnie że jestem stara co przyjęłam o dziwo z rozbawieniem.
 
   Zaczynamy!
  
   Dzieciństwo :
 1. Mieczysława Buczkówna "Najwyższa góra" - moja pierwsza samodzielnie przeczytana książka
 2. Joanna Chmielewska "Nawiedzony dom" od której to książki zaczęła się moja nadal aktualna i nieskończona miłość , sympatia do autorki oraz pasja do kryminałów
 3. Ewa Maria Letki "Dama kier"
 4. Zbigniew Nienacki "Pan Samochodzik i wyspa złoczyńców" - mogę czytać wciąż od nowa
 5. Małgorzata Musierowicz "Szósta klepka" i "Ida sierpniowa" to od tych pozycji zaczynałam i trwam w swym zamiłowaniu po dziś dzień
 
   Lata cielęce czytaj nastoletnie
  W tym czasie czytałam masowo. Trudno jednak zaznaczyć mi coś co było najważniejsze wśród literatury. Spróbuję jednak.
  6. Lucy Maud Montgomery i cała seria o rudowłosej Ani choć oczywiście zaczynałam klasycznie od "Ani z Zielonego Wzgórza" identyfikując się z ................. niespodzianka Z podczytującą w każdej możliwej sytuacji i miejscu Dianą. Ania była i jest moją faworytką i ideałem postawionym na piedestale do którego nie śmiem się porównywać :-)
  7. Jerzy Pilch właściwie łykam wszystko z równym zapałem teraz poluję na najnowszą jak dla mnie nie ma bardziej seksownego pisarza i mam na myśli nie tylko jego samego ale i twórczość.
  8. Biblia  
  9. Anna Śliwicka Czuperska "Cztery lata ostrego dyżuru" - pierwsza książka , która uświadomiła mi że to wszystko, to piekło na ziemi było faktem. Potem już poszło i trwa po dziś dzień. Najważniejszą moją pamiątką są zdjęcia zrobione w muzeum mieszczącym się w istniejących do dziś resztkach Pawiaka właśnie.
 10.  Marylinne Robinson "Dom nad jeziorem smutku" - odbieram tę książkę jako manifest ogłaszający że każdy ma prawo żyć tak jak chce
 
   Dobrze widzicie lata cielęce wbrew pozorom trwają a do określania siebie jako dorosłej nie tęsknię specjalnie. Dziękuję Ani za możliwość udziału w zabawie, niestety nie umiem u Ciebie Aniu pisać komentarzy i stąd moje milczenie.
   Do zabawy nominuję osoby prowadzące następujące blogi :
   Galeria Kongo
   To przeczytałam
   Kawusiowa 5
   Moje zaczytanie
  
    Zapraszam do zabawy :-)  zaznaczając iż nie jest obowiązkowa w końcu to tylko zabawa.

4 komentarze:

  1. Miło mi, ale na razie nie znajdę czasu na odpowiedź. Już taka listę zaczęłam przygotowywać, gdyż zostałam dwukrotnie wywołana do tablicy w tym temacie więc może w styczniu....
    Moja lista miała przybrać podobną formę do Twojej, bo przy tylu latach czytania książki muszą być z różnych okresów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze spokojem poczekam do stycznia , a przez ten czas ciekawość wzrośnie :-)

      Usuń
  2. Moja miłość do Chmielewskiej również zaczęła się od "Nawiedzonego domu" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejny wspólny punkt :-) Wybacz że nie pisuję u Ciebie chciałam choćby o Bibliotekarzach ale nie umiem. Serial bardzo lubię ale na razie z dużym kredytem gdyż przepadam za wersjami filmowymi , nie wiem jak sam serial się rozwinie :-)

      Usuń