niedziela, 16 czerwca 2013

Piękna dusza

 
  Autor :  Danuta Grechuta , Jakub Baran
  Tytuł :  " Marek.Marek Grechuta we wspomnieniach
                                         żony Danuty"   
 Wydawnictwo : Widnokres 
 
                   
 

     Książka ,której nie mogłam się doczekać wreszcie trafiła do moich rąk. Wprawdzie miewałam różne myśli z nią związane ,głównie obawy czy aby nie będzie to tylko laurka wystawiona wielkiemu artyście przez ukochaną żonę. Właśnie to że  pani Danuta Grechuta jest współautorką wzbudzało moje największe obawy, bo czyż można liczyć na obiektywizm osoby tak zaangażowanej uczuciowo ? 
   Jednak myliłam się , czuje się że pani Danuta kocha swego męża ( celowo piszę w czasie teraźniejszym gdyż uczucia przecież mogą przetrwać śmierć ) , szanuje Go i podziwia. Wyraża się o Nim ciepło ale też czasem trochę ironicznie z przymrużeniem oka co tylko dodaje smaczku całej historii ich wspólnego życia. Z opowieści wyłania się obraz wielkiego artysty doby renesansu wręcz, zainteresowania i talenty pana Marka Grechuty robią spore wrażenie. Śpiewał, pisał wiersze, malował, komponował, grał i wszystko to robił z prawdziwą pasją i oddaniem, świadom i własnych , nie słabości ale jakby to ... W pewnym wieku gdy głos się zmienił po prostu zamiast wykonywać pewne utwory mniej perfekcyjnie po prostu przestał śpiewać je w ogóle. Bo w pracy był perfekcjonistą.I przyznaję że widać to i słychać :-)

    Rozczaruje się ktoś kto liczy na skandale  w życiu prywatnym  państwa Grechutów. Za to jeśli kogoś naprawdę interesuje prawdziwy obraz codziennego życia mojego ukochanego piosenkarza zostanie powiedzmy w większości usatysfakcjonowany. Dlaczego w większości ? Bo ja i podejrzewam inne zakochane po uszy w twórczości Marka Grechuty osoby, mogłabym czytać i czytać o tych właśnie   domowych codziennych sprawach. Dużo tego jest ale jak to bywa z pasjami , mogłoby być więcej.

   Jest to historia Marka Grechuty, historia jego działalności artystycznej, jak wspomniałam i życia codziennego ale przede wszystkim, moim zdaniem. Jest to po prostu historia pięknej nieskończonej miłości dwojga ludzi Danuty i Marka Grechutów. Miłość, przywiązanie, przyjaźń , ciepło, życzliwość i pokłady cierpliwości to wszystko aż bije z każdego słowa pani Danuty.

   Padają słowa dotyczące książki " Marek Grechuta portret artysty" oto one : " Trudny tekst, lecz zbierający świetne recenzje ( <<perełka>>) Niemniej brakowało w nim wyraźnie anegdoty - powstał portret cokolwiek zawężony, opisujący Marka Grechutę jedynie od strony artystycznej. Ten brak ma uzupełnić niniejsza książka. "*
   Myślę że się to udało.  
  
     Ocena książki : 9,5 / 10 ( jeśli chodzi o pana Marka Grechutę i jego śpiew zawsze będę chcieć więcej i zawsze pozostanie niedosyt )

    Książka przeczytana w ramach wyzwań :
   
     " Z literą w tle"

     "Polacy nie gęsi ..."

     " Trójka e -pik"
 

   
      


           

4 komentarze:

  1. Muszę koniecznie przeczytać, lubię tego typu książki, a M G to wspaniały artysta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy zobaczyłam u Ciebie wpis pt "Ocalić od zapomnienia" pomyślałam że będzie o Marku Grechucie.

      Usuń
  2. Chętnie przeczytałabym, gdyż to nie tylko mój ulubiony artysta, ale to również moja młodość.)

    OdpowiedzUsuń