sobota, 12 kwietnia 2014

Elżbieta Cybulska "Nowe tajemnice niekonwencjonalnej medycyny"

     Z wielką chęcią czytam ostatnio wszelkie artykuły dotyczące naturalnych metod leczenia, zawsze korzystałam z dobrodziejstwa ziół choć raczej dorywczo długie kuracje zdarzały mi się jeszcze rzadziej. Pociągająca jest myśl leczenia bez leków farmaceutycznych zwalczających najczęściej objawy a nie przyczynę choroby. Między innymi z tego powodu sięgnęłam po książkę pani Elżbiety. Interesująca to lektura choć czasem zdaje się nadal być kontrowersyjna jak choćby homeopatia , która nadal wzbudza szalone pełne pasji dyskusje, Mudry czy stosowanie wahadełka. Jak wiemy nie tylko konwencjonalna medycyna jest na nie, jest to również zagadnienie trudne  od strony moralnej (  mam tu na myśli kwestie religijne) . Bardzo ale to bardzo spodobało mi się to co przeczytałam na temat głodówek, jedzenia intuicyjnego czy wreszcie  najciekawsza metoda czyli gelotologia . Brzmi bardzo poważnie a dotyczy leczenia śmiechem. Stosujemy ją intuicyjnie wszyscy od lat, kto nie ogląda komedii czy nie czyta śmiesznych książek na poprawę humoru ? Okazuje się że badacze zajęli się tym zjawiskiem na poważnie i bardzo mnie to cieszy.
   Aromaterapia, leczenia kamieniami, akupresura , urynoterapia sporo tego jest , chwilami czułam niedosyt choć w końcu jest to kontynuacja książki "Tajemnice niekonwencjonalnej medycyny" trudno zatem dziwić się temu że autorka nie zagłębia się drobiazgowo w same metody a raczej w przedstawienie nam samych ich plusów. Podejrzewam że chcąc zastosować którąś z nich musielibyśmy poznać i treść poprzedniej książki.
   Jedno jest niewątpliwe by leczyć człowieka należy leczyć nie tylko ciało ale i duszę o czym zdaje się zapomnieli dzisiejsi lekarze, nawet ci od spraw duszy odsyłają po recepty a o czym nie wolno zapominać, ważne jest by nie  oddzielać kwestii duszy od dolegliwości ciała. Przypomina to  Elżbieta Cybulska w swojej książce bo i o psychice o tym co jest niezbędne by zająć się skutecznie swoim zdrowiem napisała : " Uważa ona ,że każdy człowiek może być zdrowy i szczęśliwy gdyż każdy z nas ma nieograniczone siły psychiczne, lecz nie umie ich wyzwalać i wykorzystywać dla własnego dobra. Jak to czynić? - o tym na łamach książki. "
     cytat z okładki książki : "Nowe tajemnice niekonwencjonalnej medycyny" Elżbiety Cybulskiej

   Jak wspomniała książka ta zostawiła pewien niedosyt przy dużej ilości listów będących dowodami na skuteczność opisywanych metod zbyt mało jest informacji jak daną metodę stosować na sobie samym. Jest to z drugiej strony plus gdyż z pewnością skłoni mnie do poszukiwań w tej dziedzinie.

   Książka przeczytana w ramach wyzwania :
      

 
   Z półki 2014   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz