niedziela, 7 kwietnia 2013

"Jestem znacznie lepszą matką gdy ktoś na mnie patrzy" jedno z wyznań mam

Autor : Jill Smokler
Tytuł : " Wyznania upiornej mamuśki"
Tytuł oryginalny : "Confessions of a scary mommy"
 Przekład : Agnieszka Barbara Ciepłowska
 Wydawnictwo : Pruszyński i S - ka
 Miejsce i rok wydania : Warszawa 2012

    Rano gdy opisywałam wrażenie z lektury " Po pierwsze dla pieniędzy" napisałam że nie powinno się czytać tego w autobusie czy tramwaju. "Wyznania upiornej mamuśki" to kolejna z tego typu książek. Jechałam w dość długą i znaną  mi trasę zatem postanowiłam urozmaicić sobie czas. Ze spojrzeń współpasażerów ,gdy to starałam nie śmiać się zbyt głośno wynikało że urozmaiciłam podróż nie tylko sobie.
 
Książka po prostu rewelacyjna, napisana z humorem, w sposób lekki o ważnych przecież sprawach w życiu każdej z nas. Nadaje się zarówno dla kobiet ,które dzieci już mają niezależnie od ich liczby jak i dla tych ,które dopiero macierzyństwo planują. Co najważniejsze autorka wcale ale to wcale nie idealizuje rodzicielstwa, przedstawia je takie jakim jest, przyznając że czasami ma dość i najchętniej swoje dzieci wysłałaby gdzieś na wakacje, podzielam odczucia. Ewentualnie jeszcze, tu myślę również byśmy się zgodziły, można uciec na drugi koniec świata.
   Nie chce ci się sprzątać na okrągło ? Biegać za dziećmi ze zdrowym jedzeniem? Uważasz że  znacznie lepiej wyjdziecie na frytkach i hamburgerach, bo dziecię będzie najedzone a Ty będziesz mieć święty spokój?
Dziecko na drzemkę popołudniową kładziesz w  ubraniu na kanapie, bo po co za chwilę ponownie je przebierać? Jeśli choć na jedno pytanie możesz odpowiedzieć twierdząco to ta książka jest dla Ciebie a zapewne i o Tobie. O mnie jest. Nie dość że co chwila się śmiałam to jeszcze w myślach wznosiłam okrzyki "To zupełnie jak u mnie!"

    Poniżej kilka cytatów dla zachęty:

   "Codziennie rano całuję  na pożegnanie swoją wychodzącą do szkoły humorzastą i naburmuszoną nastolatkę. Zamykam za nią drzwi i pokazuję jej środkowy palec .U obu rąk. "

  "Jeżeli ciąża zapowiada jaką będę matką, mogę od razu oddać swoje dziecko do adopcji."

    " Ciągle jeszcze zrzucam nadwagę po bliźniakach .Właśnie poszły do gimnazjum"

   " Słodycze jadam zamknięta w łazience żebym nie musiała się dzielić z dziećmi"
 
   " Mówię mężowi że zabrakło mleka ,tylko po to, by wyjść po nie do sklepu i zyskać dziesięć minut spokoju. Oczywiście nie ma pojęcia że przedtem specjalnie wypijam resztki."

  " Córka jest dla mnie wredna i jeszcze się dziwi że wolę jej brata. Przejrzyj na oczy kochanie!"

   Naprawdę polecam , ta książka jest wyjątkowa. Nie dość że się uśmiałam to jeszcze wszelkie wyrzuty sumienia ,choć na chwilę zniknęły. Nie tylko ja ,nie jestem idealna. Eureka

      Cytaty ( niebieski kolor) pochodzą z książki Jill Smokler" Wyznania upiornej mamuśki."


   Ocena książki :  8,5 / 10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz