wtorek, 16 września 2014

Jo Nesbo "Pancerne serce"

  Autor : Jo Nesbo
 Tytuł : "Pancerne serce"  
 Przekład : Iwona Zimnicka
 Wydawnictwo : Wydawnictwo Dolnośląskie
 Wyzwanie : z półki


       Trzecia książka tego autora i podobała mi się jakby ,mniej. Zagadka faktycznie interesująca i trudna do rozwiązania, ktoś zabija ale kto i dlaczego ? No i samo dochodzenie jak zawsze zagmatwane, fałszywe tropy, niewłaściwi podejrzani a kiedy w końcu  dochodzimy do sedna nie ma mowy o stwierdzeniu "Jasne, przecież to było jasne od samego początku. Dlaczego mi to umknęło? " Choć może się mylę i ktoś obstawiał z całą pewnością właściwego konia.
      Bohaterowie jak zwykle ciekawi, Hole ma swoje zjadające go problemy i kolejny romans co mnie trochę jednak już powiedzmy irytuje, nie żebym specjalnie pruderyjna była ale o ile gdzieś tam w tle cały czas pojawiało mi się pytanie o Rakel to w tej części świecił mi już czerwony neon. No bo w końcu kocha ją czy nie ? Wiem to najmniej istotna sprawa w toku dochodzenia ale jednak dla portretu psychologicznego bohatera dość istotna.
   Tym razem trochę jak dla mnie intryga trochę przekombinowana, ale Nesbo nadal jest w dobrej formie, bo tego odmówić nie można , podejrzani się mnożą tylko po to by zginąć i otworzyć drogę kolejnej koncepcji policyjnego detektywa. Jezdzimy z bohaterami trochę po świecie, intrygujący temat wulkanów niestety został odstawiony na boczny tor a szkoda.
   Powieść może nie zachwyciła mnie tak jak poprzednie, jednak nadal plasuje się wysoko wśród wszelkich kryminałów i thrillerów , które okazję miałam przeczytać. 
   
    

                                    

10 komentarzy:

  1. Widzę, że u Ciebie nadal króluje Nesbo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie, choć będzie i mała przerwa. Wypożyczyłam Jerzego Ficowskiego "Demony cudzego strachu" i czytam sobie powoli.

      Usuń
  2. Nooo, niezła książka:) A serio, Nesbo pisze jedne z najlepszych obecnie skandynawskich kryminałów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktualnie miałam małą przerwę w skandynawskich kryminałach ale faktycznie z tych które znam i czytałam jest jednym z lepszych.

      Usuń
  3. Mam zamiar przeczytać więcej książek Nesbo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Poszukam i sprawdzę na swojej skórze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Pancerne serce" wydało mi się najbardziej brutalne z całego cyklu. Zachęcam Cię do przeczytania trylogii z Oslo (Czerwone gardło, Trzeci klucz, Pentagram) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam takie wrażenie. W każdym razie trochę zbyt dokładne opisy jak dla mnie.

      Usuń