sobota, 24 sierpnia 2013

" Katyń.Ocalona pamięć" Kunert kto chętny ? Czyli komu ksiązkę, komu ?


    " Książka Andrzeja Krzysztofa Kunerta to uporządkowana chronologicznie opowieść o sowieckiej agresji i okupacji, o IV rozbiorze Polski, o największej zbrodni dokonanej na jeńcach wojennych w czasie II wojny światowej, wreszcie o kłamstwie katyńskim, które stało się kłamstwem założycielskim PRL - u
   Zawiera publikowane po raz pierwszy zestawienia informacji o staraniach i interwencjach władz RP na uchodźstwie, mających na celu ustalenie losu polskich jeńców wojennych z obozów w Kozielsku, Ostaszkowie, i Starobielsku, i o kolejnych kłamliwych odpowiedziach władz ZSRR a także ustalenie właściwej daty ujawnienia zbrodni katyńskiej przez Niemców : nie 13 IV, lecz 11 IV 1943 r.
   Władze ZSRR przyznały się do zbrodni katyńskiej dokładnie po 50 latach kłamstw i zaprzeczeń - w kwietniu 1990 r. "

      Opis wzięłam z okładki. Książkę nabyłam przez przypadek w dwóch egzemplarzach zatem jeden poszukuje kogoś kto go przygarnie. Zachęcam do zgłaszania się, zasada jak zawsze jedna: adres doręczenia wygranej musi znajdować się w Polsce.

4 komentarze:

  1. W 1985 r. podjęłam pracę w szkole i uczyłam różnych przedmiotów. Na wiedzy o społeczeństwie powiedziałam ośmioklasistom wiedzę o Katyniu, którą nabyłam z nielegalnej broszury otrzymanej od mojego kolegi studiującego wówczas u Werbistów. Dziś moi uczniowie z tamtych lat, już niemłodzi, dziękują mi za tamtą lekcję!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Z radością przeczytam coś więcej...

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie przygarnę i dowiem się więcej niż wiem, a wiem o wiele za mało.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie zgłębię temat - zgłaszam się :-)

    OdpowiedzUsuń