czwartek, 22 sierpnia 2013

Klasyka kryminału : Rex Stout " Po moim trupie"

  Autor : Rex Stout
Tytuł : "Po moim trupie"
  Tytuł oryginału :"Over My Dead Body "
 Przekład : Anna Dwilewicz
   Wydawnictwo : Wydawnictwo Dolnośląskie
 Seria : Klasyka Kryminału
  

    Z okładki :
    " Diamenty są najlepszymi przyjaciółmi kobiety - przynajmniej dopóki nie zostaną skradzione. A któż lepiej sobie poradzi z odnalezieniem złodzieja drogocennych kamieni, niż błyskotliwy detektyw Nero Wolfe? Tym bardziej, że klientka, bałkańska piękność , podaje się za jego przybraną córkę. sprawa nabiera tempa, kiedy dochodzi do pierwszej zbrodni w szkole fechtunku, gdzie kobieta jest nauczycielką.
     Tym razem prowadzone śledztwo ujawni nie tylko międzynarodową intrygę, ale także niektóre sekrety z przeszłości ekscentrycznego detektywa z Manhattanu."

      Jest to moje pierwsze spotkanie zarówno z głównym bohaterem detektywem Wolfem jak i z pisarzem. Zarówno jeden jak i drugi zrobili na mnie świetne wrażenie. Nie jest to zatem spotkanie ostatnie, będę szukać i czytać kolejne jak i wcześniejsze tomy przygód Nero Wolfa i jego asystenta Archiego Godwina.
    Para bohaterów detektyw i jego asystent pasują do siebie jak ulał , przypominają mi trochę Holmesa z nieodłącznym Watsonem z elementami Philipa Marlowa . Efektowne połączenie, przyznaję iż mnie zauroczyli, bardziej nawet niż intryga polityczna w tejże historii. Serdecznie polecam. Czyta się ekspresowo, wciąga kompletnie , w sam raz na deszczowy dzień jaki był u nas wczoraj. Przy lekturze całkowicie zapomniałam o niesprzyjającej aurze a kiepski nastrój znikł jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.  

               Książka przeczytana w ramach wyzwań :

    
Czytamy kryminały : kryminał amerykański
 
 
 Klasyka Kryminału
 
 

5 komentarzy:

  1. Właśnie ta sama seria co Agatha Christie i Joe Alex i chyba Chandlera jeszcze tak wydali, ale Stouta mimo, że widziałam na półkach księgarni to nie mogłam się przekonać, bo jakiś taki nieznany, przynajmniej dla mnie, a ty mnie właśnie przekonałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie znam, ale mam dużą ochotę poznać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ksiązkowe zauroczenie i Modliszka razem Wam odpowiem, że naprawdę warto, zresztą autor był doceniany i właściwie nie wiem dlaczego u nas nieznany. Ja z pewnością będę czekać na kolejne powieści , mam nadzieję że będą równie dobre.

    OdpowiedzUsuń